Att leva i en kakburk.

Tycker alltid att det är lika spännande att vakna upp i detta lyhörda våningshus.
Väggarna är tunnare än silkespapper och tak samt golv består nog bara av träplank.
Grannarna är ett gäng udda karaktärer.
Vi börjar högst uppifrån.


Vån. 3 - Här samsas två alkolister om en våning med nordlig utsikt över den matta och tråkiga innergården.
Runt sjutiden på morgonen när det blir tillåtet att väsnas igen så dras rapport på. Maxvolym, det är viktigt att höra tydligt vad det ska bli för ölväder och hur alkoholskatten ser ut i dagsläget.
Frukosten består av bakfylla och lunchen inhandlas på systembolaget.
Det går en skröna om att den ena är, låt mig citera alkis nr 2. "Jävligt skarp, smart. Typ proffessor eller något".
Vet inte riktigt om jag ska tro fullt på detta, men visst skulle jag kunna tänka mig ett litet mini-labb i form av badkarsvin.

Vån. 2 - Här bor jag hos min pojkvän. Brevid en annan rappare som gillar att göra musik.
De väsnas gärna med hiphop av högre volym och filosofiskt flummiga påhittade texter battlas mot varandra,
Ibland blandas detta gärna med skålande och stojande in på småtimmarna då arbete lyser med sin frånvaro.
På denna våning står alltid dörrarna öppna, knacka helst inte. Kliv bara på och ta vad du behöver.
Detta är i alla fall garanterat våningen med bäst insyn, insyn till den nakna prästen tvärs över gården.

Vån. 1 - Här krockar 40-årig pundare/drugdealer med 20-årig arbetande lugn tjej.
Ingen av dom visar sig särskillt, men är båda med om mycket.
Här får man stå ut med lägenhetsvåld, blod och skrik. Galenskap helt enkelt.
Redan kl 08 på morgonen känner man en speciell lukt som spridit sig i hela trapphuset. Antagligen morgonens första joint eller liknande.
Runt middagstid är "kompisarna" samlade för lite gemenskap / dealing och den stackars flickan kommer hem för en lugn stund efter jobbet men får snabb låsa dörren för säkerhetsskull.

Enligt mina noteringar och anteckningar är denne mans psyke väldigt instabilt och normala händelser under veckans gång kan vara: Cykelkastning på fönster, skrik och gap på gården runt midnatt, våld med glasflaskor t.ex.





Jag hoppas för gudsskull att ni sover gott om nätterna och att era grannar hälsar i trappuppgången.






Kommentarer
Postat av: Kakbajs

HAHAHAHA!!!

Kvarteret som gud glömde?

2010-05-19 @ 04:54:56
URL: http://frontalkrock.blogg.se/
Postat av: Jenny

som fan.

Och nu ska de två grannar man inte gärna klagar över flytta ut och in kommer säkert två cpn.

2010-05-20 @ 08:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0